Krakow in my heaaaaaaaaaaaaart

Men då var vi hemma igen och ångesten kommer krypandes bara jag tänker på det. Vill tillbaka direkt och vi sitter redan och kollar resor igen, men den gången med Noel. Får väl köra varannan. Finaste hotellet (bed and breakfast) precis mitt i stan, ett steg ut och vi hade torget framöver oss. Ölen drack vi för 8kr och världens frukost gick lös på 16kr. Vi besökte en finare restaurang som låg i en lummig trädgård och där åt vi förrätt och varmrätt (svin god oxfilé), drack en varsin öl och en whisky för 280kr.. för båda. Kvällarna spenderade vi på alla möjliga ställen, bl.a. en jazzpub (heelt sjukt bra) och en strippklubb.. grym show och man blev verkligen imponerad. Annars så spenderade vi alldeles för mycket tid (egentligen inte tillräckligt) på favorithaket bredvid oss, grill 34.. får en klump i halsen bara av att läsa ordet. Vill tillbaka igen.
 
Vi hade 30 grader varje dag och klarblå himmel. Lite väl varmt, men ölen var kall. Mycket street entertainment att titta på och 400 olika restauranger/barer talar nog sitt eget språk, det fanns alltid något att göra. Sevärdheterna hann vi inte ens med, utan de får vi ta en annan gång. För dit kommer vi återkomma, gång på gång på gång.
 
Nä, fyfan.. ingenting känns roligt längre och allt jag längtat till lockar inte längre. Krakow is my only one.. now and forever. Förstår nu känslan av att vara olyckligt kär. Skit.
 

Den enda bilden sedan resan. Min förrätt - en ostbricka ink allt.. 40kr. Fattar ni min saknad? Ikväll ska vi hem och smida planer på hur vi ska kunna flytta dit, eller åtminstone kunna spendera stora delar av våra liv där. Jag har hittat mitt kall här i livet, det stavas K-R-A-K-O-WWWW!!
 

Elin skriver:

Told you :) det blev alltså bra trots att ni slapp både hostel och att dela på en korv till middag. Visst är staden fin?!:) Tjatar på mamma & pappa att åka dit. Det är ju inte direkt som man tidigare (iaf jag) föreställt mig Polen.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar