funny things are everywhere

Fredag. Ledigheten flämtar än i nacken och jag kan riktigt känna smaken av en näve chips och en kall öl. Igårkväll satt jag och klurade på vad man skulle göra i helgen, något som fick än att längta ännu mer, kanske någonting annorlunda och möjligen någonting som man annars vanligtvis inte gör. Jag kom inte på någontng, åtminstonde ingenting som inkluderade ett barn. Drakborgen, ikea, bio osv känns helt uteslutet. Picknick känns lite väl tidigt och en skoter har vi inte. Så vad gör man? En loppisrunda hade ju suttit som ett smäck, men det anser inte andra halvan utav familjen. Nolle röstar badhuset och jag röstar emot. Jag vill göra någonting annat, någonting nytt och någonting som faktiskt är roligt på riktigt... för alla. Någonting som får folk att säga med förvånande stämma "men-det-var-som fan-vilken-rolig-och-annorlunda-sak-att-göra-istället-för-att-dra-på -drakborgen-som-alla-andra-helg-efter-helg-och-betala-70-spänn-för-en-portion-köttbullar-man-gör-bättre-hemma". Typ saker som framkallar sånna meningar. Sånna saker vill jag göra.
 
Tar en kopp kaffe, rullar ut vagnen till lagret och funderar en smula till. Tips någon?
 

annie skriver:

komma på pimpel imorn :) ska bli tok fint väder och massa folk ska dit.. :) det går att ta sig dit med bil :)
är inte helt hundra om vi drar men ringer dig imornbitti :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar