collect moments, not things

Så var man tillbaka igen efter ännu en massa ledighet. En röddag, en injobbad fredag också ett stängt dagis igår. Passade på att städa undan lite hemma igår, vilket var välbehövligt efter att haft två små skrotungar där som skvätt allt från välling till glass längst med hela golven. Avslutade  dagen i lekparken och sedan begav vi oss hem för att göra lite thailändska fiskkakor.
 
Nu är det nedräkning till Krakow mina kära vänner, så nu håller vi tummarna för att mitt andra förberedande besök för rotfyllningen går bra på måndag, så det inte uppstår några komplikationer.
 
Kan inte förstå att det är mitten av maj. Att det snart är sommar igen. Att Noel fyller fyra om fyra månader. Att jag blir 24 i år och att det finns så mycket saker jag vill göra, som jag mest troligt aldrig kommer att hinna med. Jag vill gör allt det där nu, för känner jag mig själv så kommer jag ändra mig om några månader och då fick jag aldrig uppleva det där jag en gång kände så starkt för. Jag måste ständigt gå på den tillfälliga känslan, men den kommer aldrig lägligt och för att allt ska gå ihop så måste det planeras. Mitt sinne är inte uppbyggd efter det här samhället, längtar man för länge efter någonting så tröttnar man och den längtan som en gång var så stark försvinner snart till ingenting mer än någonting annat. Varför kommer all bra längtan alltid då man inte alls har tid för någon längtan alls och varför kan man inte bara få stanna upp en timme per dag och verkligen få gå in i sig själv och kontrollera sitt eget liv? Går det möjligen hand i hand med att man alltid vill ha det man inte kan få och betyder det då att den största längtan ständigt kommer komma då det absolut inte finns någon plats över till den? Det skrämmer mig att allt kanske alltid kommer ligga en dag framför mig. Antar att det bara är att slå bort allt det dära omrking och springa ikapp sig själv ibland. Det är så många måsten och ibland fastnar jag i allt och vill bara leva.
 
Just idag drömmer jag mig bort lite extra, mest troligt för att klockan är sju en tisdag. Helt olägligt alltså. Just my luck.
 
Large


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar