You only live once

..but if you do it right, once is enough!
 
En regnig ledig och lugn fredagsförmiddag har jag haft. Liten har varit med morbror och jag har stökat på inne bara i lugn och ro. Hade hoppats på finväder och grillning ikväll, men vi får se vad som händer. Får hem nybilen idag med, en seat -05a, silverfärgad sååå fin, också går den bra. Ska bli skönt att få åka riktig bil och inte en bil där Noels bilbarnstol är mer värd än själva bilen.. typ :b
 
Igår så plockade jag bort två luckor i köket och fixade iordning, så nu ska det bara införskaffas lite fin spets och sånt att klä kanterna med. Tänkte bjuda på lite bilder på lägenheten, dåliga men bättre än ingenting? Hallmöbeln + spegeln köpte jag på tippen för ett tag sedan, 280kr för allt tillsammans. Spegeln går ända upp till taket nästan, helt perfekt. Köksbordet + 5 stolar köpte jag av en kompis för 400kr för någon vecka sedan, också har jag äntligen hittat mina "kina-koppar" med fat på loppis. Varena pryl i den här lägenheten är begagnat och vi räknade ut att allt som allt gått på 2000kr. Kommer aldrig kunna köpa någonting nytt igen, tycker en byrå för 300kr är överpris.. man blir sjukt snål (eller sparsam) av att en gång börjat handla beganat och allt blir så mycket roligare då man inte behöver få ångest för pengarna som går.
 
Nu ska jag ta en kopp kaffe, läsa fredagstidningen och klura på vad denna helg ska komma att erbjuda.
 
 
 "You throw thorns, falling in my silence they become flowers"

Ida skriver:

Mysigt :) och kul med bilder :)

Mamma skriver:

Ni har så mysigt och fint:)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar