Andas och våga stanna upp

Finns det någonting underbarare än att hänga ensam med sitt barn? Att bara stänga av allt omkring sig, lägga bort mobilen och låta stunden vara tidlös. Jag lever fortfarande på den energi som förra helgen gav mig. Vi skickade iväg Johan till stan och sedan planerade vi tillsammans världens bästa helg. Vi startade fredagen med att köpa med oss fika och åka till Säter för en heldag med en massa lek. På lördagen kom Jessica och Ebbis upp för en mys och lekdag. Till middag fick Noel steka sina egna pannkakor, det fick komma smet lite varstans och han fick testa att vända den i luften.. det kunde ha gått och att det inte gick vägen fick gå det med. Han dekorerade glatt med grädde, jordgubbssylt och choklad på pannkakstårtan och sedan åt vi tillsammans den enligt han godaste pannkakan han ätit. Smeten fick ligga och disken fick vänta, för nu skulle vi ut och leka. 1½ timmes intensivt lekande med allt från mysterier i trollskogen, balansering och inte nudda mark med hajar runt omkring oss, maraton, längdhopp och monster. Kvällen avslutade vi med en stor skål godis, chips och dipp och en massa Pippi Långstrump, dumma mig och monster inc. Jag tycker det blir en helt annan känsla då man är själv med Noel, än om man är fler.. kanske för att jag har lättare att bara släppa allt då? Men underbart är det iallafall och jag ser framemot att få spendera denna helg i samma anda.
 
Nu är han på spökdisco på dagis utklädd som ett monster och jag sitter mest här och väntar att jag ska få komma och hämta hem honom igen efter lunch. Imorgon är vi lediga tillsammans och då ska vi åka in till stan och träffa mormor, äta pannkaka, gå runt i leksaksaffärer och träffa en tjej jag tränar parkour med och hennes son för en massa utelek i lekparker. Sedan ska vi avsluta med en sväng på IKEA. Noel leker i bollhavet och jag kan gå runt i lugn och ro. Perfekt avslut på en (förhoppningsvis) annars bra dag.. win-win! :)
 
Jag känner mig stolt över att jag kommit så långt att jag bara kan vara i stunden med honom. För jag har inte varit den typ av person som låter disken stå efter maten, eller stannar upp för att bara vara. Det är skrämmande hur man alltid sprungit ikapp sig själv och ändå missat allt. Ibland måste man bara komma till insikt med att man inte kan vara perfekt, man får nog bara bestämma sig för vad som egentligen är viktigast, utsidan eller insidan. För man hinner inte med allt, det är helt omöjligt. Låt dammtussarna samlas i små högar ibland ni med.. det kan vara ett bevis på att ni faktiskt gjort någonting roligare än att städa. Om solen skiner en lördag, öppna istället altandörren och lev på hoppet att dammtussarna själva dansar ut.
 
 
"Mindfulness är ingen teknik, det är ett förhållningssätt till livet. Det handlar om att börja se verkligheten som den är och inte vad vi vill att den ska vara och också förhålla oss till det. Se vad du upptäcker, det är spännande."

Anonym skriver:

Om alla hade varit som du carr så hade hela världens sett så mycket bättre ut . <3

Mamma skriver:

Du är så klok Carro :)

Moa skriver:

Ibland när jag känner att jag behöver komma ner på jorden och få lite livspepp går jag in på din blogg. :) Du skriver så kloka meningar så man får tänka på saker ur ett helt annat perspektiv, och det behöver man ibland.

Tack för pepp! och keep it up!

ps. Till helgen ska jag slå av telefonen och leka med Elvin. Ds

sanna skriver:

Jag tänkte bara säga att jag ramlade in på den här bloggen av en slump för längesen , men jag tycker att det är så skönt att kliva in här ibland och läsa dina inlägg. Jag önskar att jag kände en så jordnära och klok människa som dig. Keep it up!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar