A few days in paradise

Tillbaka till verkligheten och jobb efter några intensiva dagar på Malta. 30grader varmt, alldeles på tok för jävla varmt enligt mig och dom skrattar bara åt än där nere då man tycker det är för varmt redan och ska flytta ner.. men hellre det än att det regnar iallafall. Vi gjorde paceville två kvällar/nätter och ja, det var mer än intensivt.. men jävligt kul. Annars så gled vi runt i stora turist solhattar i solen, drack en massa öl, käkade skaldjur och svettades... men nå så helt sjukt mycket, men då drack vi lite öl så blev det bättre.
 
Jomen juste, fick ju den obligatoriska efter 3-4dagars "jag kommer dö" bakfyllan/vattenbrist ångesten. Så låg helt ärligt nästan en hel jävla dag och trodde jag skulle dö, haha.. jag brukar alltid boka in en dag extra för den där dagen, den kommer som alltid. OCH jag vet att jag vid det här laget som överlevande borde veta att jag kommer göra det även denna gång, men då det är som sockerdricka i hjärnan, man spyr, skakar, det faller stjärnor överallt framför än och man har sån fruktansvärd inre panik... nä då tror man faktiskt alltid att just den här gången så kommer man faktiskt stryka med :p
 
Efter den dagen så blev det rätt lugnt, förutom att vi drack öl konstant. Nån måste ha rånat oss på paceville förresten.. båda kvällarna, sjukt skumt JAG VET, men så mycket pengar kan det omöjligt gå då det är så billigt? Eller kanske.. sista timmarna är lite oklara, men vi beslutade oss för att tro att vi faktiskt avnjutit en jävulst schysst trerätters tillsammans som avslut på kvällen, då kändes pengarnas avsaknad mindre viktig.
 
Sista dagen var det bra den obligatoriska "länga ihjäl sig efter Noel ångesten", som också ALLTID infinner sig och då har jag som svårt att njuta av någonting faktiskt, tänker bara på avståndet till han och aldrig någonsin har jag velat lägga kinden mot hans mjuka kind, så mycket som just precis då. Värre ångest än dödsångesten. Men ja, vi drack öl hela dagen iallafall och käkade lite skaldjur, då kändes det lite bättre.
 
Dagen för hemgång så drack vi också en massa öl, tills vi kom på att vi skulle köra hem på natten så vi fick sluta. Så sista dygnet hann vi kolla på två lägenheter, åka längst upp på ön för att kolla läget där eftersom det är där vi helst vill bo, bli halvfulla, åka flygplan och även köra 58mil hem i inlandet, helt åt helvete fel håll i dimma och utan sömn på ett dygn.. but we made it. Hade man alltid hunnit sådär mycket på 24timmar, så hade man verkligen kunnat tatuera in fånga dagen och stå för det.
 
Vi kollade även på några lägenheter under dagarna, men dom låg alldeles i smeten och andra var alldeles för långt ifrån vattnet. Sliema & St Julians i all ära.. men det är som dom säger här, alla är galna och fulla där.. och vi kommer trivas bättre med Noel lite utanför. Så nu har vi bestämt oss för Bugibba, barnvänligt, finaste stränderna, men ändå nattklubbar, restauranger, shopping och sånt där trevligt. Plus att det är mycket billigare och utbudet är mycket större. Så antingen så betalar vi in depositionen nu och låser en lägenhet osedd, eller så gör vi som dom rekommenderade och kollar runt lite då vi ska flytta ner ist. Bostadsmarknaden är inte som i Sverige, där nere kommer och går en lägenhet samma dag och det finns inga bostadsköer. 
 
Nä nu ska jag faktiskt åka hem från jobbet.
 
Jag är sämst att ta bilder, men här är 1 av 3 iallafall. Satt på ett takterass och rökte lite vattenpipa och drack sprit.. eller drinkar mena ja juuu med paraply. Fint skaree va 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar