surströmming och höst på altan



igår blev det som sagt surströmming uppe i huli. första gången jag fick chansen att provsmaka efter jag fyllt tio (sjukt eller hur?!) och den tog jag ju såklart, kan varken påstå att det var antingen gott eller äckligt, smakade mest salt och med potatisen och resten slank ner det rätt bra.

idag har vi varit ute på birsta, stor handlat och fyllt upp både kyl, frys och skafferi till max, kan vara skönt att ha sånt överstökat. sedan var vi på plantagen och köpte lite höstplantor och på barnenshus för att köpa lite små saker.. påslakanset, termometer, badbalja, gosenalle, vagnleksak osv.

ikväll blir det bara lugnt, har trott att det varit söndag hela dagen, så blev glatt överaskad då jag kom på att det var lördag, fick en hel dag extra, inte till någon direkt nytta direkt då man inte jobbar, men ändå.. längre helg! : )


Tess skriver:

hmm.. måndag slutar jag tre, tisdag ledig, onsdag slutar jag fyra, torsdag slutar jag tre och fredag slutar jag fyra. Helgen ledig=) Så vilken dag ses vi=)



Vore trevligt med en kväll, men det kan bli sent=/ Johan jobbar, men sover hemma alla kvällar. Han vill nog träffa dig med. han tyckte du var jättetrevlig=)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar