föräldrapenning strul

Fick ett brev ifrån försäkringskassan igår, där de hade räknat ut att jag hade jobbat 35 timmar under 2009, det stämmer ju inte alls, förstår inte ens att dom kommit upp i dom timmarna eftersom jag inte lämnat in några arbetsgivarintyg för 2009 i huvudtaget, då dom sa att de skulle räkna från 2008 åt mig då jag lämnade in.

var två veckor sedan jag ringde till kommun om att få arbetsgivarintyg utskickat för 2009, men det hade fortfarande inte kommit idag. så nu har jag suttit och ringt upp alla ansvariga på lön där jag jobbat, tillslut fick jag tag i den person där allting satt fast hos, alla hade fyllt i utom en och då dom försöker skicka allt samlat så hade det stannat upp allting. så nu hoppas jag de hinner skicka ut det till veckan så jag hinner in till försäkringskassan och få en ny uträkning innan lill*n kommer för då har jag knappast mycket tid över till det.

så störande då jag var ute i så god till, lämnade in och fixade allt klart i början av sommaren med intyg för 2008, kärringen i receptionen tog emot, kopierade upp mina papper och sa att hon skulle skicka in det för uträkning, att det inte fanns någonting mer jag kunde göra utan att dom skulle kontakta mig.. hmf, tur att jag ringde och kollade upp allt en extra gång. blir väl att ligga på lägsta nu de månader de tar för dom att räkna ut allt igen, men what to do.

Johanna skriver:

Hej Carro! Hade oxå lite strul med FK! Men om du anmäler från och med det datum du vill ha föräldrapenning så räknar dom ifrån det när dom är klar med handläggningen med ditt ärende! Fick vänta jättelänge innan dom var klar med mitt ärende, men man får liksom i efterhand pengarna!Så du ska nog inte oroa dig att du kommer få lägsta nivån om du har jobbat mer än det! Prata med dom på FK!!!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar