nu är vi hemma

igår kväll kom vi äntligen hem igen, efter att spenderat en natt på bb och en i mammas lägenhet i haga. första natten hemma gick så bra som den kan gå, väckte honom var tredje timme ca för att ge mat och efter det somnade han om omgående, så vi fick våran efterlängtande och behövda sömn tillslut.

idag har vi bara myst och varit till ica och hämtat mitt jotex-paket som kommit. nu har vi just ätit lite middag och pappa och Noel ligger inne i sängen och kikar på tv tillsammans. har precis börjat lära mig gå igen och värken börjar försvinna, lämpligt till att smärtan i brösten ska tillkomma, dom har nog blivit tre stl:ar större sedan igår och det sprutar mjölk kors och tvärs. har pumpat ur hur mycket som helst i flaskor för att släppa lite på trycket, men då bildas det ju bara mer istället och gör allt till en liten ond cirkel. gav honom även ett litet smakprov på flaskan förut, vet att man helst ska vänta 1-2veckor, men tycker amningen har kommit igång så pass bra, han suger som han ska och får i sig det han behöver. men känns dumt att bara slänga bort all den mjölk jag pumpat ur och kan vara skönt att kunna kombinera lite flaska på natten, då kan johan också hjälpa till.

alla man pratar med har olika åsikter om just napp till nyfödda, många säger att man även där ska vänta 1-2veckor medan vissa menar att det är någonting man ska vara där direkt på dom med. vi gav honom faktiskt nappen redan inatt, han vaknade och ville suga helatiden, inte av hunger utan bara för att, så han låg och sög på mitt lillfinger i omgångar, det var jobbigt för mig och så fort jag tog bort fingret så skrek han. så då testade vi nappen och han sög på den och somnade gott, sov hela natten då vi inte väckte honom för mat. då får folk säga vad dom vill, men min mamma använde napp direkt på bb med både mig och robin och det fungerade hur bra som helst, kan vara skönt med napp under natten, mer än så behöver den inte användas.

nej, nu ska jag in och lägga mig i sängen med pojkarna mina, imorgon hoppas jag kroppen värker mindre, för då ska jag byta gardiner och sängkläder i sovrummet och försöka orka mig på den första vagn promenaden.

man förstår inte riktigt att det ligger en liten människa i rummet bredvid, allt känns så overkligt och sjukt underbart, det här är lycka på hösta nivå, bättre än såhär kan det knappast bli!



Anonym skriver:

Frys in mjölken i sånna där ispåsar som finns att köpa, håller ca. 3månader i frysen

Therese Stolt mamma till 2 små killar skriver:

Fin blogg. Jag ha använt napp på båda mina barn dom dom föddes och de ha inte vara några problem..



Söt pojke, och vackert namn;)




Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar