ingen vila, ingen ro

Lilleman blir mer och mer ointresserad av att vila på dagarna
. Förr var han helt slut vid 11 tiden och somnade direkt utan skrik eller gnäll. Men den senaste veckan har han legat i två timmar innan han somnat, pratat, lekt och gnällt, hur jag än försökt så går det inte.. ungen är klar vaken och inte ett dugg trött.

Försökte lägga honom efter lunch idag vid halv tolv, men fick ta upp honom vid halv ett, då han bara låg och lekte utan något som helst intresse av att sova. Nu springer han överenergiskt runt och leker min sin traktor och att lägga honom efter kl två gör jag i regel inte, då han inte kan somna vid sju då istället. Gud vad komplicerat och vi som hade fått in så bra rutiner inför dagisstarten nu i januari..

Jag själv slutade med vilan under dagen vid 1½år och det är ju Noel också snart.. Men kära gud,  hör min bön och låt inte min son ge upp sin vila på dagen redan nu..

När slutade era barn sova under dagen?

edit 16:30
fortfarande ingen sömn för liten och eftersom jag kan sitta här så är han inte ens trött eller gnällig, utan leker fortfarande på för sig själv, som han gjort under hela dagen. Skulle verkligen velat tagit en lång dusch och fått lägga mig i soffan och kika lite tv i lugn och ro, utan att behöva kika till honom hela tiden så han inte sätter någonting i halsen eller klättrar på allt.. hoppas han är sugen på en vila imorrn.

Mamma skriver:

Hahah, vad rolig du är gumman, liten kommer nog att fortsätta sova en stund på dagen, och vad bra att han är på gott humör ändå fast han inte vilat:)

Diana skriver:

Eddi slutade med dagssömnen då han var 1år o 9månader, medan Oliwia slutade med sin vid 11månader


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar