1+x+x=7(?!)

Då Johan är med Noel så kör de alltid en vila och jag vet att det skulle fungera under vardagen för oss med, men man gör det oftast bekvämt för sig och två vilor är enligt mig det ultimata och helt perfekt. en på förmiddagen så man kan köra igång lite tvättmaskiner och plocka, dricka kaffet osv. och en på eftermiddagen så man kan förbereda middagen, hänga tvätten eller bara vila upp sig lite. då vi åker in till stan så tar han första vilan i bilen påväg in och den andra påväg hem. pörfekt!

men idag körde jag med en vila mitt på dagen för honom istället och även om han var sjukt trött kl 19 efter att ha varit vaken sedan 13 så fungerade det faktiskt. och om, men bara om hans sömn blir bättre av det här igen och han vill sova rakt av tills imorgon bitti så kommer vi fortsätta köra på en vila och om inte så fortsätter vi med två som jag annars tycker fungerar bra, men tydligen är för mycket under dagen, kanske (?!) vilka jävla ekvationer.

Prata bebis, prata.. jag förstår dig inte... alls, faktiskt!

Hur många vilor sover era små?
och vid vilken ålder började ni med en vila?


Denise - Ännu en mammablogg skriver:

Om Wilgot vaknar innan halv 10 så sover han två vilor. Första ca 1 timme efter han vaknat och sover då 1.5 timme. Andra sover han vid 15-16 och sover då ca 1 timme till.



Men om han vaknar sent så sover han oftast bara 1 timme på hela dagen. Då blir den runt 15-16.



Men om vi har ute på stan så sover han inte mer än 15 min på en hel dag.



Så det varierar helt enkelt!

Mamma skriver:

Jag tror han behöver sova vid 2 tillfällen under en dag, han är så liten än lilla Nolle, och lägga sig senare på kvällen. Men det är svårt att veta, dom ändrar sina rutiner hela tiden:)

KIKKI skriver:

så svårt det där :/ albin måste sova 2 för annars somnar han 6 på kvällen för natten och vaknar 1 och är svinpigg och är då vaken flera timmar :s men men, det går nog till sig.. :P

Nikita skriver:

Albin var strax över 1 år då han gick över till 1 vila.. i samband med dagisstarten så vänjde vi om honom till 1 vila :)

nu är han snart 3 och sover 1timme mitt på dagen oftast.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar