mer tid? tack men... ja tack!

Just nu är det fullt upp med planering. på måndag fyller jag år och på lördag blir det drop in fika för släkten och övriga som känner sig manade att överösa mig med presenter.

Sedan är det dop om tre veckor, så där är vi (jag) i full fart med att få iordning på allt. det är bra mycket mer än vad man tror och jag har äntligen hittat två klockrena låtar vi ska ha och en kille som passar perfekt att spela låtarna på gitarr och sjunga till. blir inget dop i kyrka eller sådär över traditionellt, en präst men inget överdrivet prat om gud, tror det blir skit bra iaf.

Sedan är det midsommar och vi ska förmodligen vara i stugan. och ja, självklart vill jag helt gå inför min nya vuxna roll och lägga in egen sill, baka bröd och göra extra mycket allt, bara för att stressa sönder mig själv så mycket som bara möjligt.

Och sedan vill jag jobba i sommar, men inget kvälls eller helgsjobb så hoppas på att man får jobba på någon av de förskolor jag sagt till att jag finns tillgängliga för. (som om man inte fått nog med blöjbyten och gnälliga ungar)

Ja, kanske inte så mycket.. men min hjärna går på högvarv och varför finns det inte en extra dag efter söndag som heter "tom" - fyll den med vad du vill. jobba för gudsskull inte, barnvakt är obligatoriskt och sitt gärna med en kaffekopp i soffan hela dagen och fundera över livet eller varför inte planera sånt du annars inte hinner? skulle det störa solens gång och skulle sommaren komma sjukt mycket för tidigt om det las till en extra dag? en dag mer eller mindre? jag hade isf hellre haft sommar i mars!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar