förvirrande

det här med mammaledighet och dagis. sitter och funderar till och från hur jag ska lägga upp allt, vad som är bäst, känns bäst och i slutänden blir bäst. satt och räknade lite på försäkringskassans hemsida och om jag tar ut fem dagar som planerat, så kan jag på mina dagar vara hemma till mars 2011, eftersom jag ännu inte tagit ut några dagar, sedan har vi ju alla johans dagar kvar. jag är sugen på att jobba lite i sommar, så johan kan passa på att vara med noel, för sedan får han nog inte chansen, då han jobbar på ett litet företag och det förmodligen inte skulle fungera senare. hade som planerat tänkt att noel ska börja på dagis i början av nästa år, då jag tänkt börja plugga. men nu funderar jag på om man kanske ska ta ut fyra dagar istället och vara ledig hela nästa sommar ut också och att jag hoppar på skolan till hösten istället. noel är då två år isf istället för 1,5.

hur många dagar tar ni ut?
hur länge har ni tänkt vara hemma?
och hur fördelar ni upp dagarna mellan er föräldrar?


Nikita skriver:

då ja var mammaledig tog jag ut 7dagar i veckan för ja hade så sjukt låg fp , så ja var tvungen.. å sen då albin var 6mån började ja jobba lite helger å kvällar

å då albin va 8månader första sommaren så jobbade ja halvtid å daniel var hemma å tog ut 7dagar i veckan..



albin började dagis då han var 1år och 2veckor gammal =)

Marih skriver:

Jag tar ut 4dagar/vekcna och jobbar 2dagar. Kommer gå hemma tillsista Juli detta året. Har fått ta del av pappans alla dagar. Måste även jag börja fundera på hur jag ska göra med dagarna. Man måste ju ta ut 5dagar/veckan from dom fyllt 1år och sedan har jag inte tagit av dom minsta dagarna änu. De är ett annat språk de där för mig :p


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar