Hårprodukter vs förlängningar

Sedan jag slutade med hårförlängningen & istället började att ta hand om mitt hår, så har det växt & växt... & växt. Tycker nästintill jag märker skillnad från dag till dag (överdrivarn, ja vet). Istället för att slänga ut 2000 kronor per år på en hårförlängning (vilket iofs inte är så mycket men..) så lägger man ju bra mycket hellre dessa pengar på att försöka få ut längd & volym på sitt riktiga hår istället. För är det inte därför vi har dessa förlängningar, som en kortvarig lösning tills det vanliga håret växt ut? Jag har väntat i flera år & det har faktiskt aldrig växt, fören efter jag tog ut den.

Någon som kan tipsa om några bra shampoon, inpackningar, serum eller oljor? Allt som är kingen för håret.. själv är jag helt lost inom detta område & även fast håret fått lite längd, så känns det fortfarande slitet & torrt. Själv är jag så tråkig & använder endast de gamla vanliga shampoona & inpackningana som finns på ica eller h&m. Har så heller nästintill aldrig använt en hårprodukt i hela mitt liv, förutom sånna här leave in krämer, som är ett måste för mitt frissiga hår. Så tips, tips, tips. Vad använder ni?

Katarina skriver:

Hej där, har "tjuvkikat" hos dig ett tag nu!

Kanske dags att säga nåt också :-)



Använder Loreal Absolut Repair, schampo o leave-in balsam! Har även testat Orofluido, en näringsolja att ha i vid behov o som "lugnar" ner frisset lite också.



Hittade dessutom alla produkter på Lyko.se, har inte hunnit handla något ännu, men det blir nog!



Hoppas du hittar nåt som passar dig

//Katarina

Anonym läsare skriver:

Använd silkes droppar, funkar jättebra mot skadat o frissigt hår.



Jag använder mig utav:

http://www.kicks.se/phc/har/finishing-c277/hair-repair-silk-serum-p8559



L'Oréal har även jättebra produkter, både schampoo som balsam.



Ett tips, sträva mot lite dyrare produkter så ska du se att ditt hår blir kalasbra inom kort :)

Ida skriver:

Jag har användt Joico Kpak länge, det är en jättebra serier. Svindyr men håller mer än dubbelt så länge som billiga shampoon oxå :)



Sen är Kerastase, serien för slitet å torrt hår kanon oxå. Kolla på strawberrynet, helt sjukt mycket billigare!! Å gratis frakt :)



Sen har jag alltid bara frisör produkter, men panik köpte en spray man har i innan man fönar/plattar på ica maxi, TRESamme. En svart sprayflarra, OTROLIGT bra var den. För sitt billiga pris.



Sen har jag alltid i Paul Mitchell Superskinny serum, kanon bra. Det får INTE vara i silicon i hårdropparna, det torkar endst ut håret ännu mer. Moroccan oil är bäst..



Har hört oxå att Redken är svinbra. Men kolla på strawberrynet innan du köper från nåt annat ställe, som sagt MYCKET billigare där. Jag beställde nyss därifrån, Lancome mascara osv...



Lite tips ba ;) Hehe

Anna, mamma till Elis & Silas skriver:

Jag älskar mitt schampo och balsam från Joico, K-pak heter serien! Har en hårolja från Dr Hauschka som heter Neem, den är grym :) annars gillar jag Loreals serie absolut repair! Den inpackningen har jag :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar