hjärnan går på högvarv

Matte B är fan inte lätt, speciellt inte då man inte läst matte riktigt sedan grundskolan & inte kan minnas att man någonsin räknat en endaste ekvation. Det kändes rätt logiskt i A kursen, men vafan nu ska skiten in i grafer & herremingud vad jag har tagit mig vatten över huvudet känner jag. Satt igår kväll & kikade igenom ett flertal filmer där "fröken matte" förklarar i en video hur man ska tänka, precis som under en vanlig lektion. Tror säkert att även B kursen skulle kännas ganska logiskt, om bara någon kunde förklara vafan som händer med alla siffror & varför. Men jag gillar utmaningar, satt nu kör vi.. är ju faktiskt riktigt roligt, även fast min hjärna går på högvarv.

För att citera mig själv "Är det ens meningen att man ska klara av detta? eller är det bara en bedömning av hur nära svaren man kommer, för man ska väl omöjligt komma fram till några? Eller?! Jag skulle vilja träffa någon som klarat matte c, den skulle föralltid vara min idol."

Sara skriver:

Hejsan!!!

Brukar läsa din blogg, men är tyvärr dålig på att kommentera. Tycker du har en mysig blogg o skriver bra. Tänkte att nu måste jag bara skicka iväg en kommentar :) Du kommer fixa Matte B gallant!!!Du verkar vara en som inte ger sig i första taget :) Har själv läst A,B och C. Och matte B var ingen dans på rosor direkt. Men C är, tro det eller inte, lättare! Hoppas du får en bra dag och att du kommer underfund med alla mattetal :)!!!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar