I tried to tell myself to hold on to these moments as they pass

Paow. Idag har allt gått i hundrahundra som Nolle skulle uttryckt det. Ledig dag som jag tillbringat i stan med att uträtta tusen ärenden, samt i stugan för att förbereda lite inför helgen då Johan fyller trettio. Imorgon är det jobb igen hela dagen. Kursslut på sista kursen nu på söndag, så nu ska det hinkas kaffe & köras plugg några timmar. Är verkligen inte lätt & mycket är det, men det är ju upplagt för heltid & har man inte den tiden så blir allt automatiskt svårt. Önskar verkligen jag hade tid för den här kursen, för det är sjukt intressant.

Imorgon håller vi tummarna för Annie på eftermiddagen iallafall. Sedan då jag slutat jobbet så ska jag sätta mig på altanen & försöka andas lite. Saknar lite att bara få vara en dag & känna lite sinnesnärvaro eller vad vi fint ska kalla det. Bara att kunna fokusera på fåglarnas kvitter, kaffet i koppen & doften av sommaren. Typ lite så. Sånt kan jag sakna ibland.

För mig som är väldigt energisk är det extra viktigt med dessa små stunder. Att hänga tvätten ute, känna doften av frisk luft & sköljmedel. Att bara få vara i nuet & inte tänka på någonting mer än det som sker i den stunden. Att för en gångs skull slippa planera & tänka minuter, år & sekel framåt. Den tiden behöver vi alla ta oss & även om den stunden aldrig tycks infinna sig, så finns den där i varje sekund. Tiden är densamma. DU väljer själv hur du bestämmer dig för att avnjuta din kopp kaffe på morgonen.

Nu ska jag med ro nöta sönder de sista uppgifterna. En kopp kaffe till & några djupa andetag så ska det nog gå vägen! :)



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar