if you're jesus and you know it, clap your hands!

Vi har alla drömmar & mål här i livet, även om de kan skilja sig en aning från varandra. Någons mål för dagen kan möjligen vara att hinna över gatan innan den gröna gubben slår över till rött. En annans mål kan vara att få en stor familj, ta över familjeföretaget eller resa jorden runt.

Så fort jag nått ett mål, så måste jag genast skapa mig ett nytt. För mig är det en trygghet & ger mig någonslags grund att stå på & arbeta utifrån. Somliga mål & drömmar har ändrats under årens gång & drömmarna jag hade då jag var sexton är en kontrast av de drömmar jag har idag.

Nu har jag snart nått ännu ett mål, att studera upp mina gymnasiebetyg. Det har stundvis varit riktigt kämpigt, speciellt med tanke på att man suttit så pass långt ute på landet som jag gjort & jag underdriver inte då jag säger att jag i princip isolerat mig helt från omvärlden. Inget som har rört mig vidare just då, men såhär i efterhand så blir jag förvånad över vad man kan stänga av allt & bara köra på, utan att vidare reflektera till vad som egentligen händer.

Då vi sedan har nått dessa mål så är vi väldigt bestämda över att alla ska få reda på detta. Höga betyg, ett nytt jobb eller en ny familjemedlem är gärna saker vi glädjefyllt delar med oss utav. Men den andra glädjen då, den som egentligen säger så mycket mer om oss? Att vi är nöjda med oss själva eller vår livssituation. Hur många postar på facebook har ni sett där det står "Gud vad jag är nöjd över mina ben & tacksam över att jag äntligen tog tag i träningen"? förmodligen inte allt för ofta. Skulle någon motförmodan posta något liknande så hade vi mest troligt reagerat med "Fan vad hon skryter.. sedan är hon mest troligt sprängfylld av celluliter & fett, varför skulle hon annars skriva att hon är nöjd?"

Jag tycker vi människor ska bli bättre på att tala om att vi är bra på någonting, att vi har lyckats eller är nöjda med oss själva & vår tillvaro. Det är ju nästan så man måste tänka sig för innan man postar någonting som talar om att man ser positivt på sig själv eller sin livssituation, så ska det inte behöva vara.

Just nu är jag nöjd över mitt hår, min vikt, att jag tagit tag i gymnasiestudierna, att jag i 90% av fallen fått mvg på kurserna, att jag fixat ett jobb, tar bra hand om min son, lagar bra mat, bakar vårt bröd, har en grym familj & att jag levt som vad vi skulle kunna kalla "en fattig", till att snart äntligen få börja unna mig lite saker.

Tack Carro för det. Klappar mig själv på axeln. För vill man ta sig någonstans här i livet, så får man fan ta sig dit själv. Det finns inga genvägar & själständighet är vår största styrka!

Vad är era mål i livet? Och vad är ni nöjda med just nu? Jag slår vad om att ni alla skulle kunna få ihop en lista med minst tio punkter. Punkter som ni möjligen inte ens trodde existerade.


Fokusera på det positiva & slå bort alla negativa tankar. För i slutänden är det du själv som skapar din egen verklighet.. och varför färga den svart, då du kan måla den så jävla färgglad.


KIKKI skriver:

Hahaha :D Tack! Men nejdå, du är jättefin i lite mörkare :D Så det så! men man blir ju ofta sugen på förändring, men man får försöka tänka efter några extra gånger INNAN. Jag har nog lärt mig av mina misstag tidigare ;)Sen har du så jäkla rätt i det du skriver i detta inlägg!!! jag tycker också allt för många inte tycker att man får skriva att man är "duktig" eller vad man är nöjd med osv. Helt sjukt! :s Men världen är full av konstiga människor. jag tycker du varit och är jätteduktig som fixat att plugga upp så många ämnen på så kort tid! Men det är viktigt att ha mål här i livet och inte bara låta allt rinna ut i sanden och tro att det löser sig ändå. Hoppas ni mår bra! :) Hoppas det kommer bli roligt på nyjobbet nu och att du ska trivas =) Kramkram!

Jess skriver:

SKRIV EN BOK OCH GÖ DET NU. Jag ska köpa den. Kan köpa alla EX om de är så. <3


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar