vad blir det för mat?

Sitter just nu med en kopp té & knåpar på en mat- och handlingslista inför storhandlingen imorgon. Sist vi var & storhandlade var flera månader sedan, då jag & Noel var på lidl, samt willys några dagar senare. Egentligen tycker jag inte alls om willys, utan brukar hitta betydligt billigare mat på ica maxi. Där har de alltid köttfärs för 39,90, medan jag aldrig tycker willys ha något bra erbjudande på kött i huvudtaget. Willys är kung på allt annat, förutom det som är dyrt. Lidl har för det mesta kanon erbjudande på kött, köttfärs, kyckling, deras kycklingburgare (29,90/kg), samt deras kebabkött är kanon. De mesta svenskt för att tillägga. Som alla vet vid det här laget så älskar jag lidl! :b

Jag går alltid in på respektive affärs hemsida för att kolla aktuella erbjudanden. Då slipper man yra runt & fundera på om det är billigare någon annanstans, sedan vet man exakt vad man ska leta efter. Skriver alltid ner exakt det som ska handlas & vi brukar i regel aldrig handla någonting utöver det. Min hetaste tips för att spara pengar.. också slipper man ha ångest över handlingen & istället tycka att det är roligt, eller iaf helt okej.

Emma S skriver:

Ja vi kan ju fundera lite. Vi hörs senare, men ses på tisdag iaf :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar