en lugn torsdag på hemmaplan

Grabbarna har åkt för sandning i stan. Själv har jag deg till tekakor på jäsning, nykokt kaffe i koppen & en massa nya uppgifter framför mig. Tror jag ska göra en köttfärssoppa till middag, lika bra att passa på då man ändå har nybakat bröd till. Annars lär det inte hända så mycket mer idag & skönt är väl det. Känner mig som en ermit ibland, men jag trivs faktiskt väldigt bra i mitt eget sällskap vilket alla som känner mig vet :b Så ingen behöver ta illa upp för att jag inte orkat åka in till stan varje vecka.. eller för att jag inte träffat vissa nära vänner på flera månader.. opps! Ytliga vänner växer man lätt ifrån, men nära vänner vet man alltid finns där trots att det ibland tar alldeles för lång tid emellan gångerna man ses. Men jag har ju valt det här livet av en anledning & inte för att jag älskar livet på birsta direkt. Däremot så kan man ju sakna att kunna ta en snabbkaffe med en kompis, det skulle jag ju behöva boka in en halv dag för :b Men det är lite charmigt det med!

Ljuspartyt sist blev ju inställt, då hon som skulle hålla i det fick förhinder. Men nu har jag ett nytt datum & tid åt er. Lördagen den 31 mars kl 19. Alla är välkomna & som sagt även om ni inte planerat att handla någonting, så får ni gärna komma förbi för lite vin & surr.. eller bara surr om ni tänkte köra. Grabbarna tänkte köra ett eget party, (typ öl eller poker skulle jag kunna tänka mig) i grannhuset. Så har ni en andra halva så får han säkert leka av sig där undertiden! Vore bra om ni hojtade till så snart som möjligt om ni tänker komma! :)

Nu ska det bakas ut tekakor inför sista jäsningen! :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar