Man har alltid tid till det man vill göra.

Idag, om exakt sådär 1½ timme så anländer min första glossybox. Jag har förberett för dens ankomst genom att städa badrummet, skåpen, sminkväskan.. allt. Jag kan tänka mig en snarlik julaftonkänsla såhär en annars helt vanlig onsdag. Hoppas på en ansiktskräm eller något serum till håret, eller egentligen vad som helst, ska bli kul att bara få smörja in någonting, så det kvittar egentligen vad eller vart.

Sent igår kväll förberedda jag en surdeg, har aldrig bakat med det tidigare, trot eller ej, satt det var liksom på tiden. Så till helgen ska den vara redo att användas. Helgen ja, halloweenfesten blev inställd, men det blir lite firande på byn ändå, men på lugnare nivå. Det ska bli skönt, vi är ju ändå barnlediga så kan vara skönt att bara få vara också. Andra helgen i rad, lite bittersweet, men känner jag oss så lär det dröja till nästa gång. Apropå ingenting, så gjorde jag även en lemon curd, satt på en fin etikett och placerade den i kylen. "Min egna lemon curd" står det på den, vad man nu ska använda det till?

Nej, nu ska jag återgå till pluggningen, så man hinner vara ute lite innan det är dax att göra någon middag.

Brorsan, mamma och jag på medvind i lördags! :)

Mamma skriver:

Haha, typiskt att man blinkar på kortet:) Men vilken trevlig kväll jag hade med er!! Myys


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar