the less routine the more life

Resten av familjen sover och här sitter jag. Har gjort en massa diagnoser på matten och insett att jag måste plugga nå sjukt till slutprovet, var ett år sedan jag läste b-kursen, så det känns som jag både kört b,c och d kursen nu på dessa veckor. Känns som växtvärk i hjärnan, men jag måste ge det minst en timme till ikväll. Imorgon eftermiddag flyttar ju brorsan till byn, satt då måste ju jag agera ansvarsfull storasyster och hänga upp gardiner och skåla en välkomstskål tillsammans med honom. Allt annat vore ju rent av oartigt.
 
Liten och jag fick iallfall till strax över 60 bullar idag. Pärlsockret räckte till typ hälften, sedan fick vi omorgansiera och använda oss av strössel. Han kavlade ut, smetade på, rullade, skar, penslade och strödde på strösslet.. allt själv. Man blir ju så stolt så man smäller av. Min egen lilla bagare och så stolt han gav pappa sin en bulle. "Dom blev himlans goda mamma" Klart dom blev sa jag.. de är ju bakade av ren och skär kärlek plutten.
 
Nu måste jag återgå.. och mitt råd till er: sök aldrig in en mattekurs, om ni inte så måste. Då måste defineras av, "du MÅSTE, annars dör du".
.. säkert jävulskt logiskt.
 

Hanna Karlsson skriver:

Jag avskyr matte så det rådet är lätt att följa....


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar