materiellkärlek

Igår blev jag kär på nytt i något så enkelt som en soffa. Köpte min gamla älskade gröna plyschsoffa på tippen & den har varit mig trogen sedan jag flyttade till lägenheten. Inte hade jag haft en tanke på att byta ut den än på ett flertal år, men det var innan jag hade sett denna. Blev helt frälst & skulle inte kunna sovit om nätterna om den gick till någon annan, en tusenlapp & den var min. Materiella-ting kanske möjligen inte kan göra än lycklig, men jag älskar ändå den kraft av kortvarig lycka det faktiskt kan ge. Slog på en film igår & bredde ut mig i soffan & bara kände hur allt föll på plats. We were meant to be.. ibland är det bara så enkelt. Och den gröna plyschsoffan står så vackert ute på balkongen nu och just i denna soffa ska jag spendera hela min lördag tillsammans med Jessica. Vi ska rita och måla inspirerande tavlor, titta på en massa sköna filmer, dricka lite berusningdrycker & bara vara sådär härligt djupa & flummiga. Underbart!
 
Nu ska jag köra på 1½ timme till, sedan ska jag hämta Noel på dagis för att bege oss bort till Madde med barnen! :)
 
Ja, typ världens sämsta bilder fick jag väl till nu och små blev dom också. Men det blev iallafall helt sjukt bra och den gröna fotöljen står nu vackert i hörnet, tillsammans med det snygga mörka skåpet. Ska låna nåns telefon & fixa bättre bilder, har en massa i hemmet jag pysslat med, men sämst att lägga upp då det ser ut som ett skämt på kort. Ger inte alls samma känsla och allt ser bara grått ut, fast det är en massa färg. Sånna där vackra kort med ljus tända på är ju bara att glömma, blir bara en stor orange fläck av allt :P


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar